Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic II - Technische Specificaties

Renault Trafic II, geproduceerd tussen 2001 en 2014, is een veelzijdig licht commercieel voertuig dat zijn platform deelt met de Opel/Vauxhall Vivaro en Nissan Primastar.

Renault Trafic II - Afmetingen

Afmetingen Renault Trafic II L1H1

Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)

A - Totale lengte, B - Wielbasis, C - Totale hoogte, D - Maximale laadruimte lengte, E - Hoogte schuifdeur, F - Breedte schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 4.782 3.098 1.944/1.960 2.400 1.285 1.000

L1H1

A: 4.782 mm

B: 3.098 mm

C: 1.944/1.960 mm

D: 2.400 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Afmetingen Renault Trafic 2013 L2H1

Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)

A - Totale lengte, B - Wielbasis, C - Totale hoogte, D - Maximale laadruimte lengte, E - Hoogte schuifdeur, F - Breedte schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 5.182 3.498 1.962/1.969 2.800 1.285 1.000

L2H1

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 1.962/1.969 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Afmetingen Renault Trafic II L2H2

Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)

A - Totale lengte, B - Wielbasis, C - Totale hoogte, D - Maximale laadruimte lengte, E - Hoogte schuifdeur, F - Breedte schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 5.182 3.498 2.464 2.800 1.285 1.000

L2H2

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 2.464 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Aanvullende informatie

Renault Trafic II heeft een standaard carrosseriebreedte (exclusief spiegels) van 1.904 mm in alle configuraties, waardoor hij wendbaar is in stedelijke omgevingen terwijl hij een ruime laadruimte biedt.

Laadvermogen en laadruimte – Renault Trafic 2001-2014

De Renault Trafic II biedt een ruime en praktische laadruimte, wat hem een ideale keuze maakt voor commerciële toepassingen. De beschikbare carrosserieconfiguraties bieden verschillende laadvolumes en laadvermogens, waardoor veelzijdigheid wordt gegarandeerd voor diverse transportbehoeften.

Laadvolume en laadvermogen

Configuratie Laadvolume (m³) Maximale laadlengte (mm) Laadvermogen (kg) Capaciteit voor europallets
L1H1 5,0 2.400 1.200 2
L2H1 6,0 2.800 1.200 3
L2H2 8,3 2.800 1.200 3

L1H1

Laadvolume: 5,0 m³

Maximale laadlengte: 2.400 mm

Laadvermogen: 1.200 kg

Capaciteit voor europallets: 2

L2H1

Laadvolume: 6,0 m³

Maximale laadlengte: 2.800 mm

Laadvermogen: 1.200 kg

Capaciteit voor europallets: 3

L2H2

Laadvolume: 8,3 m³

Maximale laadlengte: 2.800 mm

Laadvermogen: 1.200 kg

Capaciteit voor europallets: 3

Belading en praktisch gebruik

De Renault Trafic II heeft een lage laadvloer, wat het in- en uitladen vergemakkelijkt. De wijd openslaande achterdeuren en de grote schuifdeur aan de zijkant maken een efficiënte belading mogelijk. Daarnaast is het voertuig uitgerust met meerdere bevestigingspunten in de laadruimte om de stabiliteit van de lading te waarborgen.

De L2-versies bieden extra laadruimte en kunnen tot drie europallets vervoeren, wat ze ideaal maakt voor het transport van grotere goederen. Het totale ontwerp optimaliseert de laadcapaciteit en behoudt tegelijkertijd een compact exterieur voor gebruik in zowel stedelijke als langeafstandsritten.

Aandrijflijnen en prestaties – Renault Trafic II

De Renault Trafic II was tijdens zijn productieperiode verkrijgbaar met een reeks benzine- en dieselmotoren, waardoor hij geschikt was voor diverse commerciële en transportdoeleinden. De dCi-dieselmotoren waren bijzonder populair vanwege hun evenwichtige combinatie van prestaties en brandstofefficiëntie.

Motorvarianten

Motor Vermogen (PK) Koppel (Nm) Transmissie Brandstofverbruik (l/100 km)
1.9 dCi 82 190 5-versnellingsbak handgeschakeld 7,5 - 8,0
1.9 dCi 100 240 5-versnellingsbak handgeschakeld 7,2 - 7,7
2.0 dCi 90 290 6-versnellingsbak handgeschakeld 7,0 - 7,5
2.0 dCi 115 300 6-versnellingsbak handgeschakeld 6,8 - 7,3
2.5 dCi 135 320 6-versnellingsbak handgeschakeld 7,3 - 7,8
2.5 dCi 150 350 6-versnellingsbak handgeschakeld / 6-versnellingsbak automatisch 7,1 - 7,6
2.0 16V (Benzine) 120 190 5-versnellingsbak handgeschakeld 9,5 - 10,0

Prestaties en rijervaring

De Renault Trafic II biedt een soepele en efficiënte rijervaring, vooral in de dieselvarianten. De introductie van een 6-versnellingsbak in latere modellen verbeterde de brandstofefficiëntie en rijprestaties. De 2.5 dCi-motor biedt het beste vermogen voor zwaardere toepassingen, terwijl de 1.9 dCi- en 2.0 dCi-motoren een evenwichtige mix van brandstofverbruik en kracht leveren.

Trekvermogen – Renault Trafic II

De Renault Trafic II heeft solide trekcapaciteiten, waardoor hij een veelzijdige keuze is voor bedrijven die zowel laadruimte als het vermogen om een aanhanger te trekken nodig hebben. De maximale trekcapaciteit varieert afhankelijk van de motorvariant en configuratie.

Maximaal trekvermogen

Motor Trekcapaciteit met geremde aanhanger (kg) Trekcapaciteit met ongeremde aanhanger (kg)
1.9 dCi (82-100 PK) 2.000 750
2.0 dCi (90-115 PK) 2.000 750
2.5 dCi (135-150 PK) 2.000 750
2.0 16V Benzine (120 PK) 1.800 750

1.9 dCi (82-100 PK)

Trekcapaciteit met geremde aanhanger: 2.000 kg

Trekcapaciteit met ongeremde aanhanger: 750 kg

2.0 dCi (90-115 PK)

Trekcapaciteit met geremde aanhanger: 2.000 kg

Trekcapaciteit met ongeremde aanhanger: 750 kg

2.5 dCi (135-150 PK)

Trekcapaciteit met geremde aanhanger: 2.000 kg

Trekcapaciteit met ongeremde aanhanger: 750 kg

2.0 16V Benzine (120 PK)

Trekcapaciteit met geremde aanhanger: 1.800 kg

Trekcapaciteit met ongeremde aanhanger: 750 kg

Trekondersteuningssystemen

De Renault Trafic II is uitgerust met verschillende systemen om stabiliteit en veiligheid te verbeteren tijdens het trekken van een aanhanger, waaronder:

  • Trailer Stability Assist (TSA) – verhoogt de stabiliteit van het voertuig tijdens het trekken van een aanhanger.
  • Hill Start Assist – voorkomt achteruitrollen bij het wegrijden op een helling.
  • Elektronische stabiliteitscontrole (ESC) – helpt de controle te behouden bij het trekken van zware lasten.
  • Optionele trekhaak – beschikbaar als fabrieksonderdeel of aftermarket-accessoire.

Met een maximaal trekvermogen van 2.000 kg met geremde aanhanger is de Renault Trafic II een praktische keuze voor bedrijven en professionals die flexibiliteit in transport en trekcapaciteit nodig hebben.

Facelift en updates – Renault Trafic II

In 2006 onderging de Renault Trafic II een facelift die verschillende verbeteringen in ontwerp en prestaties introduceerde. Deze updates waren bedoeld om het uiterlijk te moderniseren en de efficiëntie en veiligheidskenmerken te verbeteren.

Belangrijkste wijzigingen in de 2006-facelift

  • Exterieurdesign: Vernieuwde grille, herontworpen koplampen en een aangepaste bumper voor een modernere uitstraling.
  • Interieurverbeteringen: Hoogwaardigere dashboardmaterialen, bijgewerkte instrumentencluster en extra opbergmogelijkheden.
  • Veiligheidsvoorzieningen: Standaard airbags voor bestuurder en passagier in de meeste uitvoeringen, verbeterde remsystemen en optionele parkeersensoren.
  • Motorupdates: Introductie van de zuinigere 2.0 dCi-motor, ter vervanging van oudere 1.9 dCi-modellen op bepaalde markten.
  • Verbeterd comfort: Extra geluidsisolatie voor een stillere cabine en betere stoelmaterialen voor extra duurzaamheid en comfort.

Dankzij deze verbeteringen bleef de Renault Trafic II concurrerend in het segment van middelgrote bedrijfswagens, met verbeterde veiligheid, efficiëntie en comfort, terwijl hij zijn reputatie als betrouwbaar voertuig behield.

 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe