Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic I - Technische specificaties

De Renault Trafic I (1980–2001) was een betrouwbare en veelzijdige lichte bedrijfswagen, geschikt voor een breed scala aan transportbehoeften. Er waren verschillende motoropties beschikbaar, waaronder benzine- en dieselvarianten, evenals meerdere carrosserieconfiguraties. De Trafic I was verkrijgbaar met een korte of lange wielbasis en met zowel een standaard als verhoogd dak. Voorwielaandrijving was de standaardoptie, terwijl achterwielaandrijving beschikbaar was voor een hoger laadvermogen.

Renault Trafic I - Afmetingen

A - benzine, B - diesel

Renault Trafic I L1H1

Renault Trafic 1985 Afmetingen

Renault Trafic I L1H2

Renault Trafic I Afmetingen

Renault Trafic I L2H2

Renault Trafic 1980 Afmetingen

Renault Trafic I Chassis

Renault Trafic 1982 Afmetingen

Motoropties

De Renault Trafic I (1980–2001) was beschikbaar met verschillende motoropties. Deze omvatten benzine- en dieselmotoren, zowel atmosferisch als turbogevoerd. De motorconfiguraties waren als volgt:

  • 1.6L Benzine (1980–1990): 72 pk bij 5.500 tpm, 115 Nm bij 3.500 tpm
  • 1.9L Diesel (1980–1994): 55 pk bij 4.000 tpm, 106 Nm bij 2.000 tpm
  • 1.9L Turbo Diesel (1989–2001): 80 pk bij 4.200 tpm, 140 Nm bij 2.000 tpm
  • 2.0L Benzine (1985–1990): 92 pk bij 5.500 tpm, 140 Nm bij 3.500 tpm
  • 2.1L Diesel (1985–1991): 63 pk bij 4.000 tpm, 118 Nm bij 2.000 tpm
  • 2.1L Turbo Diesel (1989–2001): 91 pk bij 4.500 tpm, 160 Nm bij 2.500 tpm
  • 2.4L Diesel (1985–1991): 71 pk bij 4.000 tpm, 124 Nm bij 2.200 tpm

Laadvermogen en laadvolume

De Renault Trafic I werd aangeboden in verschillende carrosserieconfiguraties en maten, met verschillende laadvermogens afhankelijk van het model en het type motor. De beschikbare versies waren:

  • L1H1 (Korte wielbasis, standaard dak): Tot 800 kg laadvermogen
  • L1H2 (Korte wielbasis, hoog dak): Tot 1.000 kg laadvermogen
  • L2H1 (Lange wielbasis, standaard dak): Tot 1.000 kg laadvermogen
  • L2H2 (Lange wielbasis, hoog dak): Tot 1.200 kg laadvermogen

Transmissie- en aandrijfopties

De Renault Trafic I was verkrijgbaar met zowel voorwiel- als achterwielaandrijving, afhankelijk van het model en het gebruik. Transmissieopties omvatten handgeschakelde versnellingsbakken met 4 of 5 versnellingen. Automatische transmissie was niet beschikbaar voor deze generatie van de Renault Trafic.

  • Voorwielaandrijving: Standaard op de meeste L1H1- en L2H1-modellen
  • Achterwielaandrijving: Beschikbaar op geselecteerde L2H2-modellen voor verhoogd laadvermogen
  • Transmissieopties: 4-versnellingsbak handgeschakeld, 5-versnellingsbak handgeschakeld

Interieur en comfortvoorzieningen

De Renault Trafic I bood een reeks interieurvoorzieningen om het comfort van de bestuurder en passagiers te verbeteren, afhankelijk van het uitrustingsniveau:

  • Bestuurdersstoel: Verstelbaar, met hoge rugleuning voor extra comfort
  • Passagiersstoelen: Verkrijgbaar in verschillende configuraties, inclusief bankjes voor maximaal 9 passagiers in de minibusversie
  • Cabinefuncties: In hogere uitvoeringen waren airconditioning, centrale vergrendeling en verbeterde audiosystemen beschikbaar

Veiligheidsvoorzieningen

De vroege modellen van de Renault Trafic I waren uitgerust met basisveiligheidsvoorzieningen. Naarmate de productie vorderde, werden aanvullende veiligheidsfuncties geïntroduceerd:

  • Remsysteem: Schijfremmen vooraan en trommelremmen achteraan
  • Veiligheidsgordels: Standaard vooraan, latere modellen met verbeterde systemen
  • Optionele veiligheidsvoorzieningen: Airbags en ABS werden geïntroduceerd in modellen na 1994
 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe