Your browser does not support JavaScript!


Ford Transit Custom 2023 - Technische Specificaties

De gloednieuwe Ford Transit Custom 2023 is beschikbaar in twee carrosserielengtes: een Korte Wielbasis (L1) en een Lange Wielbasis (L2). Alle versies zijn standaard uitgerust met een laag dak (H1) met een totale hoogte van minder dan 2,0 meter, wat betekent dat er momenteel geen variant met een hoog dak beschikbaar is. De belangrijkste afmetingen van het exterieur en de laadruimte voor de beschikbare configuraties worden hieronder weergegeven.

Afmetingen – Ford Transit Custom 2023

Afmetingen Ford Transit Custom L1

Ford Transit Custom 2023 L1

A - totale lengte, B - wielbasis, C - totale hoogte, D - laadruimtelengte, E - hoogte van de schuifdeur, F - breedte van de schuifdeur

Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 5.050 3.100 1.972 3.050 1.301 1.030

Symbool

A: 5.050 mm

B: 3.100 mm

C: 1.972 mm

D: 3.050 mm

E: 1.301 mm

F: 1.030 mm

Afmetingen Ford Transit Custom L2

Ford Transit Custom 2023 L2

A - totale lengte, B - wielbasis, C - totale hoogte, D - laadruimtelengte, E - hoogte van de schuifdeur, F - breedte van de schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 5.450 3.500 1.972 3.450 1.301 1.030

Symbool

A: 5.450 mm

B: 3.500 mm

C: 1.972 mm

D: 3.450 mm

E: 1.301 mm

F: 1.030 mm

Afmetingen Ford Transit Custom L2

2023 Ford Transit Custom MK3

A - breedte met spiegels, B - breedte met ingeklapte spiegels

Symbool A B
Afmetingen (mm) 2275 2148

Symbool

A: 2275 mm

B: 2148 mm

Opmerking: Alle afmetingen zijn in millimeters. "L1" verwijst naar de korte wielbasis en "L2" naar de lange wielbasis. 280/320/340 verwijzen naar het geschatte bruto voertuiggewicht (in tientallen kilogrammen) voor verschillende versies, maar hebben geen invloed op de fysieke afmetingen.

Aandrijflijnen en Prestaties

De Transit Custom 2023 biedt verschillende aandrijflijnen: diesel, plug-in hybride (PHEV) en volledig elektrisch. De 2.0L EcoBlue dieselmotor is verkrijgbaar in varianten met 110 pk, 136 pk, 150 pk en 170 pk. Een handgeschakelde zesversnellingsbak is standaard, terwijl een nieuwe achttraps automatische versnellingsbak optioneel beschikbaar is voor de versies met 136 pk en 170 pk. Een intelligent vierwielaandrijvingssysteem (AWD) is beschikbaar met de automatische transmissie, terwijl voorwielaangedreven modellen met 136 pk of 150 pk kunnen worden uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel (mLSD) voor verbeterde grip.

Transit Custom Plug-in Hybride (PHEV)

De PHEV combineert een 2.5L Atkinson-cyclus benzinemotor met een 11,8 kWh batterij, die een vermogen van 232 pk levert en een elektrisch rijbereik tot 55 km (WLTP) biedt. Het voertuig heeft verschillende rijmodi, waaronder EV Now (volledig elektrisch) en EV Charge (waarbij de verbrandingsmotor de batterij oplaadt). De PHEV is uitgerust met een continu variabele transmissie (CVT) voor een soepele rijervaring.

E-Transit Custom

De volledig elektrische E-Transit Custom beschikt over een 74 kWh batterij (64 kWh bruikbaar) en is beschikbaar met 100 kW of 160 kW motoren (136 pk of 217 pk). De geschatte actieradius bedraagt tot 337 km (WLTP). Het voertuig ondersteunt DC snelladen tot 125 kW, waarmee het van 15% tot 80% kan opladen in ongeveer 41 minuten, terwijl AC-laden bij 11 kW een volledige lading in ongeveer 8 uur mogelijk maakt. Bovendien biedt het Pro Power Onboard, waarmee tot 2,3 kW aan externe stroom kan worden geleverd voor gereedschappen en apparatuur.

Laadvermogen en Capaciteit - Transit Custom MK3

De Transit Custom behoudt uitstekende laad- en sleepcapaciteiten. Het laadvolume bedraagt ongeveer 5,8 m3 (L1) of 6,8 m3 (L2), met een doorgang in de laadvloer die het mogelijk maakt om voorwerpen tot 3,45 m lang te vervoeren. De verlaagde laadvloerhoogte (~575 mm) vergemakkelijkt het laden, vooral in stedelijke omgevingen waar frequent laden en lossen nodig is.

Het maximale laadvermogen varieert per model: dieselversies kunnen tot 1.350 kg vervoeren, de PHEV tot 1.180 kg en de elektrische variant tot 1.010 kg. Dieselmodellen kunnen tot 2.800 kg trekken, terwijl de PHEV een trekgewicht heeft van 2.000 kg en de elektrische variant tot 2.300 kg kan trekken. Deze capaciteiten maken de Transit Custom een veelzijdige keuze voor bedrijven die zowel efficiëntie als hoge functionaliteit vereisen.

Ford heeft ook het interieur van de bestelwagen geoptimaliseerd voor maximale bruikbaarheid, met extra bevestigingspunten en stroomaansluitingen in de laadruimte. Verbeterde aerodynamica en een versterkte constructie dragen bij aan een betere energie-efficiëntie en rijervaring.

Veiligheid en Technologie

Ford rust de Transit Custom uit met een reeks rijhulpsystemen, waaronder ABS, ESC, airbags, Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Assist, Pre-Collision Assist en Achteruitrijsensoren. Optionele upgrades omvatten Blind Spot Monitoring met Trailer Assist, Adaptieve Cruise Control en Reverse Brake Assist.

Het interieur beschikt over een 13-inch SYNC 4 touchscreen met navigatie, multimedia, draadloze Apple CarPlay/Android Auto en 5G-connectiviteit. Een digitaal instrumentenpaneel biedt essentiële rij-informatie. Het kantelbare stuurwiel kan functioneren als werkblad, een handige functie voor professionals die onderweg administratie moeten bijwerken of pauzeren in het voertuig.

Extra opties zijn onder andere verwarmde voorstoelen, sleutelloze toegang en een geavanceerd airconditioningsysteem. Het Pro Power Onboard-systeem (PHEV/elektrisch) biedt externe stroomvoorziening voor gereedschappen en apparatuur, wat vooral nuttig is voor ambachtslieden en mobiele bedrijven.

2023 Transit Custom vs. Tourneo Custom

De Transit Custom is voornamelijk ontworpen voor vrachtvervoer, terwijl de Tourneo Custom een passagiersvariant is. De Tourneo biedt plaats aan maximaal negen personen (diesel/PHEV) of acht (elektrisch) en beschikt over hoogwaardige interieurmaterialen, flexibele zitconfiguraties en extra comfortvoorzieningen. Het voertuig is ontworpen met het oog op passagierscomfort en biedt betere geluidsisolatie en een soepelere rit dan de vrachtvariant.

Beide modellen delen dezelfde platforms, aandrijflijnen en technologieën, maar de Tourneo is gericht op gezinnen, zakelijk vervoer of shuttlediensten. De tweede en derde zitrijen kunnen vaak worden verwijderd of omgedraaid, waardoor verschillende configuraties mogelijk zijn, waaronder een conferentieopstelling. De Tourneo heeft ook extra veiligheidsvoorzieningen zoals airbags voor achterpassagiers en een speciaal airconditioningsysteem voor passagiers voor verbeterd comfort.

De Transit Custom daarentegen richt zich op vrachtfunctionaliteit met een versterkte laadruimte, extra opbergoplossingen en gespecialiseerde werkconfiguraties. Deze verschillen maken elk model geschikt voor verschillende toepassingen, terwijl beide profiteren van Ford’s betrouwbaarheid en geavanceerde technologieën.

 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe