Your browser does not support JavaScript!


Fiat Talento of afgekort Ducato

 In de jaren 1989-1994 werd ook een verkorte versie genaamd Fiat Talento geproduceerd, die de natuurlijke opvolger van de Fiat 242 is. De wielbasis ten opzichte van de Ducato werd teruggebracht van 2929 mm tot 2315 mm. Het voertuig was verkrijgbaar in vier verschillende carrosseriestijlen: een busje, een bus, een kist en campers. In 2014 sloot Fiat een overeenkomst met Renault, waarbij de productie van een modern bestelvoertuig genaamd Fiat Talento opnieuw begon. Het busje werd voor het eerst gepresenteerd op de show in Frankfurt 2016 en had veel elementen gemeen met Renault Trafic. Zo is de herinnering aan het oude busje vernieuwd, in overeenstemming met moderne emissie-eisen en moderne stijl.

De beslissing om Fiat Talento nieuw leven in te blazen, was ook het gevolg van veranderingen op de markt voor bestelwagens. De concurrentie lanceerde "kleine leveranciers" en zij werden met grote belangstelling van klanten ontvangen. Het beste voorbeeld is de Ford Transit Custom die in 2012 werd gelanceerd, een van de populairste bestelauto's die het afgelopen decennium in het VK is verkocht. De oplossing, die eind 20e eeuw niet werkte, kreeg 20 jaar later grote belangstelling. Dit illustreert heel goed hoeveel de markt voor bedrijfsvoertuigen de laatste tijd is veranderd.

<- Terug naar geschiedenis Fiat Ducato I Lees volgende Fiat Ducato II ->
 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe