Citroen staat momenteel in de top vijf van de meest populaire bestelbusfabrikanten in Europa. Ondanks dat het voertuig op dezelfde structuur is gebaseerd als de vrachtwagens van concurrerende merken, heeft Citroen Jumper verschillende individuele elementen die zijn bestelwagenkarakter geven. Deze factoren dragen bij aan goede verkoopresultaten. Het innovatieve exterieurontwerp verdient speciale aandacht. In Groot-Brittannië staat Jumper bekend als Citroen Relay.
De eerste modellen Citroën-bedrijfsvoertuigen verschenen tijdens de interbellumperiode op de wereldmarkt. Al in 1928 produceerde het bedrijf een Citroen C4 VAN, die weinig gemeen heeft met het C4-model dat we vandaag kennen. Het was echter uitgerust met een grote, ingebouwde kofferbak, waarmee verschillende soorten goederen konden worden vervoerd. Citroen was een van de eerste fabrikanten ter wereld die tegemoet kwam aan de behoeften van bedrijven voor een optimale laadruimte. Het voertuig werd aangedreven door een 9-liter motor. De C4-bestelwagen was beschikbaar in 17 verschillende versies, waarmee goederen tot 1200 kilogram konden worden vervoerd. In 1939 bracht het bedrijf het TUB / TUC-model uit, dat een voorloper werd van het iconische H van-model.
In 1947 debuteerde Citroen H van op de Europese markt met voorwielaandrijving. Het was een nieuwe oplossing, die later wereldwijd werd overgenomen. H van heeft grote erkenning gekregen en tot op de dag van vandaag kunt u opgeknapte werkkopieën van dit voertuig ontmoeten. In de komende decennia introduceerde Citroen verdere variaties van bedrijfsvoertuigen - Citroën Type 23 met een laadvermogen van 1500 kg, of 2CV MINI-VAN verkocht in 1,2 miljoen exemplaren. De grootste doorbraak was echter de introductie van de grote Citroën Jumper-bus.