Your browser does not support JavaScript!


Ford Transit Trail - off-road bestelwagen

Ford staat bekend om interessante versies van zijn bestelwagens. Zodra SuperVans werden gecreëerd als onderdeel van de promotie, is nu de Transity Trail met vier aandrijvingen beschikbaar voor algemene distributie. Al op het eerste gezicht zie je enkele verschillen met de traditionele versie, met aandrijving op één as. Er is een enorme grille aan de voorkant van het voertuig, een eerbetoon aan de Ford Raptor. Verborgen onder de motorkap is de 2.0 TDCI-motor, die een indrukwekkende 185 pk genereert. De Transit Trail is gemaakt voor de meest veeleisende klanten die op zoek zijn naar een interessante basis voor een camper of die zich dagelijks in moeilijke, bergachtige omstandigheden verplaatsen. Het sperdifferentieel (mLSD) en mooie 16 inch velgen op offroad banden komen hier goed van pas. Voor wie is de Transit Trail bedoeld? Is het de moeite waard om meer te betalen voor een off-road bestelwagen?


Transit Trail vlucht

Transit Trail - voor- en nadelen


De interessante voorzieningen die de Transit Trail onderscheiden van de traditionele versie zijn onder meer:
- een groot multimediascherm in het centrale deel van het dashboard,
- elegante lederen stoelen (helaas met een klein verstelbereik),
- een achteruitkijkcamera die automatisch wordt geactiveerd na het schakelen in de achteruitversnelling,
- rijcomfort tot 90 km/u (later wordt het luid),
- veel interessante technologieën: systeem om botsingen te vermijden, spoorassistent, voetgangersdetectie,
- intelligent ophangsysteem dat zich aanpast aan het gewicht en de rangschikking van items in de laadruimte.


Transit Trail Scherm

We hadden de kans om deze bestelwagen te testen in stedelijke, circuit- en offroad-omstandigheden. Toegegeven moet worden dat het echter het beste werkt bij alledaagse activiteiten - pakketten vervoeren, items lossen, rijden in stedelijke omstandigheden en tussen steden. De 4x4-aandrijving zorgde helaas voor een aantal zwakke punten van dit voertuig. Allereerst wordt het erg lawaaierig in de bestuurderscabine bij het rijden boven de 100 km/u. Een ander minpunt is de niet-intuïtieve, korte versnellingsbak, die op lange ritten niet veel uitmaakt, maar in de stad wel vermoeid kan raken.


Wist je dat ... ?

Onze andere blog artikelen:

 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe