Your browser does not support JavaScript!


EUROPe VS USA

Europa met de Verenigde Staten is anders geografisch, politiek, geschiedenis of zelfs cultuur. De benadering van vrijheid, het recht op het wapen en natuurlijk - motorisering is ook compleet anders! Terwijl Europa verdere regelgeving over uitlaatemissies hanteert, ontwikkelt de VS de markt voor grote benzinemotoren. Terwijl Europa bedrijfsvoertuigen met bestelwagens belt, gebruikt de VS de term 'vrachtwagens'.





Terwijl Europa uit de jaren zestig werd gedomineerd door de Transit Fords, regeerde de Ford E-Series (Ecoline) in de Verenigde Staten om te concurreren met de Chevrolet Corvair-bestelwagen. Transit in Europa ontwikkelde zich zeer snel en domineerde nieuwe markten. In 2014 gaf Ford in de Verenigde Staten officiële informatie over de vervanging van Ford E (ook wel de Club Wagon genoemd) - Ford Transit, dat zijn oorsprong vindt in Europa. Het was een interessante zet, want Ecoline was gedurende 35 jaar het meest verkochte model in het segment "full-size bestelwagen" in de VS. De verbetering van voertuigen door andere zorgen dwong Ford echter tot een grote Europese traditie. De eerste officiële informatie over de verschillen in deze voertuigen was interessant. Ford Transit met een EcoBoost®-motor van 3,5 liter was 42% zuiniger dan het vorige Ecoline-model. Dit werd aangegeven door de efficiëntie van de motor en de zuinigheidstests. Bovendien had de grootste Transit een 75% groter laadoppervlak dan de grootste Ford Ecoline. Er was ook geen verschil in het uiterlijk - de Ford E-serie verwees naar oudere, hoekige modellen. Ford Transit reikt op zijn beurt al uit naar modern design en een meer aerodynamische vorm.





Ondanks het feit dat beide voertuigen voertuigen met dezelfde naam produceren en verkopen, hebben ze echter enkele verschillen. We zullen proberen ze te presenteren op de modellen van het jaar 2017/2018.


FORD TRANSIT In de VS.


Het jaar 2018 in de VS wordt in vier varianten verkocht: Transit 150, Transit 250, Transit 350, Transit 350 Heavy-Duty. Uiteraard verschijnen deze varianten in verschillende varianten en uitvoeringen - lage vloer, met drie verschillende hoogtes, plafond, met een verschillend aantal stoelen (van 8 tot 15) etc.





De Transit-bestelwagen vanaf 2018 is verkrijgbaar met drie verschillende motoren: de traditionele 3.7L Ti-VCT V6-motor met 275 pk (met een koppel van 352.63 Nm), evenals de 3.5L EcoBoost® V6-motor die het beste koppel haalt in zijn klasse, op het niveau van 542 Nm (en een vermogen van ongeveer 310 pk). De derde optie is een vijfcilinder dieselmotor met directe injectie van 3,2 liter I-5 Power Stroke® Turbo Diesel met 185 pk. Deze units zijn veel groter en krachtiger dan de motoren die op de Europese markt worden gebruikt. Dit komt door emissienormen (inclusief Euro 6) maar ook door de autocultuur van het continent. Nog vóór de invoering van voorschriften en beperkingen werden motoren met een lager vermogen gebruikt. Ter vergelijking, het is de moeite waard om de motoren te noemen die werden gebruikt in de laatste Ecoline-lijn. Het basismodel was uitgerust met een 4.6 liter V8-motor met 225 pk. Het was ook mogelijk om te upgraden naar een 5,4-liter V8-eenheid met een vermogen van 255 pk.





Ongeacht de geselecteerde versie, heeft de American Transit een 6-traps Automatic SelectShift-transmissie. Vanaf 2018 zullen daaropvolgende versies van de American Transit (niet alleen voor het vervoer van mensen) worden uitgerust met stappen om verder te gaan. Dit is een kleine verandering, maar u kunt een duidelijke trend zien die werd geboren in de busversies en ook op bezorgvoertuigen rijdt. Het laatste verschil is het gebruik van de "Battery Guard" -technologie. Dit is software die zorgt voor het laadniveau van de batterij. U kunt verschillende manieren instellen om energie te gebruiken als de motor niet aan staat. Deze technologie bestaat niet in Europese modellen, maar deze hebben een aantal innovaties op het gebied van veiligheid en controle.



Ford Transit in Europa


Wettelijke voorschriften dwongen fabrikanten om tal van veranderingen aan te brengen om toxines en uitlaatgassen te verminderen. Dit geldt voor zowel aandrijfeenheden als gebruikte technologieën - Smart Regenerative Charging, Acceleration Control en Auto-Start-Stop. Maar laten we beginnen met het hart, dat is de motor.





De nieuwe 2.0 EcoBlue-turbodiesel heeft de 2.2 TDCi Duratorq-unit vervangen. Het is momenteel verkrijgbaar in drie verschillende varianten: 105, 130 en 170 pk. Het gemiddelde brandstofverbruik bij gebruik van dit type eenheden is 6,7L per 100 km. U ziet hier een duidelijk verschil met de eenheden op de Amerikaanse markt - zowel qua cilindervolume, ecologie, rijeconomie, of zelfs vermogen. Voor Duratorq-motoren biedt EcoBlue echter meer vermogen, meer koppel en een lager brandstofverbruik. Liefhebbers van motorfietsen zullen moeten wegkomen met de smaak (of een voertuig uit de VS brengen). De motor wordt aangevuld met een SelectShift-transmissie met 6 versnellingen - hetzelfde als in Amerikaanse modellen.
Het externe uiterlijk op beide markten is verenigd. Aan de voorkant van het voertuig bevindt zich een karakteristieke grill. De problemen met spiegels, trappen, extra lichten of soorten deuren hangen op hun beurt af van de individuele verwachtingen van de koper. Ford Transit is een busje met een onbeperkt aantal opties. Deze wijzigingen lijken echter in beide markten sterk op elkaar, zo niet identiek.


Als een curiosum is het vermeldenswaard dat het Europese model standaard is uitgerust met het Easy-Fuel tanksysteem zonder een traditionele brandstofkurk. Interessant is dat deze oplossing nog niet in de VS is.





Dankzij het gebruik van de Smart Regenerative Charging-technologie wordt de batterij alleen opgeladen wanneer deze nodig is. Dit elimineert de mogelijkheid om een ​​opgeladen batterij opnieuw te laden en onnodig brandstofverlies te voorkomen. Met de Auto-Start-Stop-functie kunt u het brandstofverbruik in de stad verminderen. Bij het stoppen bij verkeerslichten gaat het voertuig in neutraal. Deze technologie kan de motor automatisch uitschakelen terwijl de verlichting, de radio en de airconditioning worden gevoed. Om te verplaatsen drukt u gewoon op de koppeling en het systeem start opnieuw vanaf het begin. Een ander gemak is de Acceleration Control-technologie. Het voertuig analyseert zowel de rijstijl als het weer buiten om de remdruk of het vermogen dat naar de wielen wordt overgebracht, aan te passen. Al deze technologieën zijn ontworpen om de efficiëntie van het brandstofverbruik en de indirecte, positieve impact op de natuurlijke omgeving te vergroten. Ze omvatten het volledige spectrum van beveiligingstechnologieën, dat is gewijd aan een afzonderlijke blogpost.



EUROPEES OF AMERIKAANS FORD TRANSIT - WAT U KIEZEN?

Automotive trends en tendensen (afgedwongen door wettelijke normen) gaan in een heel andere richting. Europa richt zich op ecologie, de ontwikkeling van hybride eenheden, terwijl Amerikanen trouw blijven aan de traditie van grote verbrandingsmotoren. Elke oplossing heeft zijn voor- en nadelen. De ene gaat meer over sparen en ecologie, en de andere over het gebrul en de kracht van de motor. Tot welke kring behoor je? Wij nodigen u uit om deel te nemen aan een facebook poll! De keuze is eenvoudig. De keuze is aan jou!


Wist je dat ... ?

Onze andere blog artikelen:

Snel zoeken
 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken