Ford Transit - de veiligste bestelwagen ter wereld?
Elk voertuig kan gestolen worden. Voor een amateur van andere dingen is het maar een kwestie van tijd voordat er een soort veiligheid is voorbij. Maar kan je een dief effectief ontmoedigen? We moeten ons onthouden dat de dief verschillende motieven kan hebben - men hangt strikt af van de onderdelen van ons voertuig en de andere wil materiaal uit de bestelwagen (bijv. Gereedschap of gespecialiseerde uitrusting).
De meest voorkomende oplossing is het alarm. Fabrieksalarmen vormen door hun universaliteit geen grote uitdaging voor dieven. Het is de moeite waard om de installatie van auteursrechtelijke bescherming te overwegen in een kleinere onderneming waarvan de oplossingen nog niet op grote schaal beschikbaar zijn. Het zou parallel werken met de fabrieksalarmoperatie.
Alarmen die in dealer netwerken zijn opgericht, worden zodanig gemaakt dat elke geautoriseerde service in het land en zelfs in Europa dergelijke apparaten kan repareren. Dieven weten hun werking en weten hoe ze de immobiliseerder omzeilen. Hoe meer onbeschermd de veiligheid, hoe groter het probleem voor de misdadiger.
Onthouden! Het alarm zelf is geen garantie voor de veiligheid! Dit is echter een stap in de strijd tegen het precedent van de dief.
Een andere oplossing is tracking devices die gebruik maken van GPS-technologie. Sommige voertuigen hebben fabrieksgebouwde zenders die het voertuig op een afstand van tot tientallen kilometer mogelijk maken. Het is echter mogelijk om deze typen oplossingen op zichzelf te monteren. Het is best om een onzichtbare plaats te kiezen, aan de kant die demontage lang duurt. De vaak gekozen plaats van de zender is het chassis van het voertuig.
Let op waar je parkt! Hoe meer publieke plaats - groter risico voor potentiële dief. U laat uw auto onbewaakt overnachten - kijk rond voor sommige camera's die op de parkeerplaats staan. Monitoring moet effectief afschrikkers afschrikken. In geval van een diefstal (of krassen van de auto) hebben wij bewijs in de vorm van een video.
Vergeet niet de autoverzekering. Deze kosten, die de portefeuilles van bestuurders cyclisch aanvallen. Het is ook goed om een auto-casco beleid te kopen met diefstalbeveiligingsoptie. Alleen zij garandeert een terugbetaling van het equivalent van het voertuig, of een specifieke hoeveelheid geld in geval van diefstal.
Wist je dat ...
Ford Transit MK 6 stelen trouwt met wonder?
Het lijkt erop dat met de tijdsverloop en de ontwikkeling van nieuwe technologieën onze auto's beveiliging voor de 21e eeuw hebben gewaarborgd. Er bestaan reeds stuurblokken voor de fabriek, digitale en elektronische autobeveiliging. Ford Transit mk 6 verscheen in 2000 op de markt. Hij wordt beschouwd als een van de veiligste modellen in de geschiedenis van de auto. Hij heeft zelfs Ford medewerkers uitgedaagd! Door de specifieke constructie kon de uitwisseling van sommige elementen enkele uren duren!
De Ford Transit mk6 had een immobilisator in de injectiepomp en in de ontsteking.
De toewijzing van de nieuwe injectiepomp aan de bestelwagen werd tijdens de programmering door een wachttijd van 30 minuten beveiligd, waarbij het voertuig op de motor moest blijven.
De injectiepomp was direct aangesloten op de nokkenas en de behuizing, en werd vervangen door een specialistische service van 3 tot 6 uur. De module zelf was overspoeld met hars. De potentiële robber zou moeten zijn uitgerust met een gespecialiseerde computer, uitgebreide kennis en veiligheidsbagage in de vorm van meerdere uren tijd.
De beste oplossing voor een potentiële dief was om het voertuig volledig op het sleepvoertuig te trekken en vervolgens elders te demonteren. Dergelijke demontage van een potentiële rover zou de hele dag hebben genomen als het niet langer is. Het trekken van een bedrijfsvoertuig op een sleeptrucks op een prachtige manier is geen kleine prestatie (hoewel er zulke gevallen zijn geweest).
Slachtoffers van de ineenstorting waren vaak de eigenaren van de bestelwagen! Bij gebroken sleutel was er geen mogelijkheid om de auto te schieten. Er was een sigaretten immobilizer rond de sleutel schakelaar op de punt van de sleutel. De tablet had een individuele frequentie (er waren miljoenen), waardoor het onmogelijk was om met een gebroken of een andere sleutel te beginnen. De enige mogelijke oplossing was de nieuwe sleutel aan te passen, die extra tijdsbescherming had. Bij een stopzetting van de procedure - het was nodig om het opnieuw te starten na het wachten op de juiste tijdsperiode. Voor professionals was het veel werk en voor rovers? Beveiliging om niet te passeren! Vooral dat in de eerste periode van aanpassing van de nieuwe sleutel vereiste PIN, die alleen beschikbaar was op Ford service. Daarnaast was het ook nodig om een pompnummer te hebben, wat ongeveer 3 uur duurde om te verwijderen.
Onthouden! De dief heeft nooit tijd! Daarom is tijdsbescherming de best mogelijke oplossing. Helaas is het een verhaal van de geschiedenis. |